Zašto se mi trebamo angažirati u duhovnom ratovanju kad je Isus već zadobio pobjedu?
Gotovo se čini da ideja duhovnog ratovanja umanjuje Kristovu pobjedu na križu dok ne shvatimo da Sotona još uvijek misli da može doći na vrh. On je sebe doveo u zabludu misleći kako će na kraju pobijediti ovu bitku i Svemogućeg Boga.
Mi se borimo iz mjesta pobjede.
Sotona je u nemogućoj borbi. Prije 2000 godina Isus ga je stavio u šah-mat poziciju i od tada on smišlja strategije kako pobijediti i u stvari on vjeruje da hoće.
Mi se nastavljamo boriti protiv njegovih strategija. Ali toj borbi mi se možemo odmarati uvjereni da je konačna pobjeda već zadobivena jer je Isus pobijedio na križu.
Da bismo u bitku ušli uspješno, trebamo imati adekvatnu opremu.
Pavao je dva puta rekao, „Stavite na se cjelokupnu opremu Božju“. Ne želiš ući u bitku bez potpune opreme ili bi neprijatelj stekao prednost nad tobom.
Onda nam Pavao govori što je ta oprema i što svaki pojedini dio čini da bi nas zaštitio.
Da bi shvatili kako bojna oprema funkcionira, moramo pojmiti sliku koju je Pavao imao na umu kada je govorio o bojnoj opremi Božjoj, a to je slika rimskog vojnika.
l. Pojas istine
Pojas je ono što drži opremu na svom mjestu. Bez pojasa, oklop bi se klatio na sve strane i vojnik ne bi imao gdje staviti svoje korice za nož ili mač.
Istina je ono što sve drži zajedno.
To je ono što definira naš pogled na svijet, to je ono što djeluje kao filter za naš misaoni život i to je ono što određuje naš smjer djelovanja.
Što je istina?
Isus je rekao: „Ja sam put, istina i život.“ Isto tako je rekao: U početku bijaše Riječ i Riječ bijaše kod Boga i Riječ bijaše Bog.“
Božja Riječ je naš pojas istine. To je ono što sve drži na mjestu. Bez Božje Riječi i njenog vodstva mi bismo išli u bitku nepripremljeni i nesposobni da držimo stvari zajedno.
2. Pojas pravednosti
Oklop je bio dio bojne opreme iz dva komada koji se navlačio preko glave i štitio vojnika od vrata do pupka, naprijed i nazad.
Štitio je srce; organ koji pumpa život u naša tijela.
Pravednost zaštićuje srce.
Pravednost je integritet, vrlina, čistoća, ispravno razmišljanje i djelovanje. Ali moramo zapamtiti jedno što Pismo govori o našoj pravednosti:
„Svi smo postali prljavi.
Sva su naša pravedna djela kao prljave krpe“.
(Izaija 64:6)
Oklop pravednosti ne temelji se na našem ponašanju, već na Isusovom djelu na križu. Mi smo postali pravedni kroz Njegovu krv.
Kao rezultat, Njegova moć nam omogućuje da hodimo u integritetu, vrlini, čistoći, te da mislimo i činimo u skladu s Njegovom Riječi!
3. Cipele spremnosti širenja Evanđelja mira
Što nas tjera da idemo u bitku protiv takvog podmuklog neprijatelja kao što je Sotona? Zašto bismo se čak i poželjeli baviti neprijateljem na ovaj način?
Odgovor je jednostavno ovaj: križ.
Mi idemo u bitku znajući da ju je križ već pobijedio.
To je evanđelje: Isus Krist, rođen od djevice, živio savršenim životom, svojom voljom je odabrao da ga dovuku na prijeki sud, da bude osuđen na smrt za nešto što nije učinio i da ga smaknu kao običnog kriminalca, a sve s jednom svrhom:
Da te oslobodi!
Ali Evanđelje ne završava ovdje. Isus, u svojoj fizičkoj smrti, sišao je nad pakao, prišao Sotoni, istrgnuo ključeve smrti, pakla i groba iz njegovih sluzavih ruku i onda – kao potpuni pobjednik – uzašao na nebo preuzeti svoje punopravno mjesto na tronu.
On je izvojevao pobjedu!
Ovo je Evanđelje. I to je ono što tjera naše noge da se uhvatimo u koštac s neprijateljem. Isus Krist je već dobio rat, mi samo trebamo pobijediti ovu bitku Njegovom snagom i Njegovom silom, kroz Njegovu krv!
4. Štit vjere
Ovaj štit nije samo mali krug koji nosi vojnik, već velika pravokutna barijera zaštite koja štiti cijelo tijelo od gorućih strijela koje neprijatelj baca na nas, koje bi prijetile da nas progutaju.
Pavao kaže: „Iznad svega“ … što znači da je štit vjere najvažniji dio naše bojne opreme.
Vjera nije mentalni pristanak ili emocija koju osjećamo.
Vjera je biti potpuno i apsolutno uvjeren na način da nas nitko i ništa ne može uvjeriti u suprotno.
A ovaj štit, koji je naša vjera, štiti nas od zablude neprijatelja koji bi nas u suprotnom progutao sa sumnjom je li Božja Riječ konačni autoritet za naše živote; je li Isus izvojevao pobjedu-, je li Evanđelje stvarno.
5. Kaciga spasenja
Što je naše spasenje?
Ime Isus: „Jedino Isus može spasiti! Niti jedno drugo Ime na svijetu nije dano ljudima da se po njemu mogu spasiti.“ (Djela 4: 12)
Kristova Radosna vijest: „Ne sramim se, naime, Radosne vijesti jer je to sila koja spašava svakoga koji vjeruje, najprije Židove, a potom i nežidove.“ (Rimljanima 1:16)
Naše priznanje vjere: „Srcem vjerujemo i tako smo opravdani, a ustima priznajemo vjeru i tako smo spašeni.“ (Rimljanima 10:10)
Obnavljamo naš um kako bi naš fokus bio na Kristu i djelu koje je učinio u našim životima, zaštićujemo naš um od misli koje bi neprijatelj želio posijati da bi nas odvratio, uzrokovao sumnju i skrenuo našu pažnju sa Krista na naše probleme i dramu koja vlada oko nas.
6. Mač Duha
Svi drugi dijelovi Božje bojne opreme su defenzivni (obrambeni).
Mač Duha je jedan od dvaju napadačkih oružja i oni su svi potrebni da bi pobijedili neprijatelja. Oni se ne oslanjaju na naš intelekt, obrazovanje ili sposobnost.
Poslanica Hebrejima kaže: „Jer Božja je riječ uistinu živa i djelotvorna. Oštrija je od dvosjeklog mača…“
Riječ Božja je naš mač i u kombinaciji s molitvom je ono što će pobijediti neprijatelja! Isus je upotrijebio ovaj mač u pustinji gdje ga je Sotona pokušao iskušati.
Čini mi se zanimljivim to što je Sotona upotrijebio Pismo u iskušavanju Krista, ali
je Sotona, majstor izvrtanja istine, upotrijebio Božju vlastitu Riječ kako bi naveo Boga na grijeh! Pogrešna strategija!
Isus je uzeo Sotoninu strategiju i upotrijebio protiv njega, kada je uzeo Pismo da ga pogodi sa svakim hicem. Isus se nije svađao s njim, nije s njim raspravljao niti pregovarao. On je upotrijebio Pismo da bi razotkrio njegovu strategiju i zadobio pobjedu.
7. Uvijek moliti
Ovo je dio bojne opreme koji je često zanemaren. Ja ne mislim da je to slučajnost.
Mislim da Sotona ne želi da mi molimo. U stvari, njemu se uopće ne sviđa kad mi molimo jer je molitva silno moćno oružje pobjede.
On će učiniti sve i što god može da bi naš držao dalje od molitve, zbog čega vjerujem da se kršćani toliko muče na tom području.
Molitva je vojniku poput koplja.
Dok se mač uzima za ponavljanje uboda u borbi prsa o prsa, koplje je poput velike strijele koju baciš na neprijatelja i zakucaš ga za tlo.
To je molitva.
Pavao kaže: „Svakovrsnom se molitvom i prošnjom u svakoj prigodi u Duhu molite. Pored toga i bdijte sa svom ustrajnošću i molitvom za sve svete.“
Uvijek molite – Budite u trajnom stavu molitve.
Svakovrsnom molitvom i prošnjom u Duhu – Dozvoljavati Duhu Svetom da moli kroz tebe molitve koje su u skladu s Očevom voljom.
Bdijte sa svom ustrajnošću i molitvom za sve svete – Mi se za sebe ne borimo sami. Duhovna borba je isto toliko za naše lokalno tijelo i globalno Tijelo Kristovo koliko je za nas osobno.
Molitva, prošnja, zastupanje su toliko važno oružje za napad u našem arsenalu i bez njih mi nismo obučeni u punu bojnu opremu Božju.
Kako mi sumariziramo ovo proučavanje Efežana, hajdemo sve ovo zaokružiti:
Ako želimo hodati kao pobjedonosni ratnici za Krista, trebamo znati tko smo. Mi trebamo razumjeti da nismo voljeni, prihvaćeni, cijenjeni ili blagoslovljeni od Boga za ono što činimo ili ne činimo, već zbog Isusove krvi!
I zbog Isusove krvi i Njegove milosti, Bog je sačuvao našu poziciju u Kristu. Mi smo uskrsli s Kristom sada i sjedimo u nebeskim mjestima u Njemu. On je otvorio put za nas sve da budemo dio Njegovog globalnog Tijela, nad kojim Krist vrhovno vlada.
Jer smo svi mi dio istog tijela, trebamo hodati u jedinstvu jedni s drugima. Naša poslušnost Bogu i Njegovoj Riječi pridonosi jedinstvu tijela i promovira zdravlje i vitalnost u tijelu.
Naši međuljudski odnosi također pomažu promovirati jedinstvo i zdravlje tijelu, ali moramo se boriti zajedno protiv neprijatelja koji gleda kako bi uništio tijelo. Zato se moramo oboružati i boriti za naš identitet, boriti da bismo zadržali svoju poziciju u Kristu i boriti se da obranimo tijelo protiv neprijateljeve strategije.