Riječ “otkupitelj” u kontekstu osobe nije riječ koju puno koristimo izvan kršćanstva.
Puno puta se pitam kako mnogi učenici Isusa Krista uistinu razumiju snagu i značenje Krista kao našeg Otkupitelja.
Kada sam prvi puta čula moga tatu kako propovijeda o snazi Krista kao našeg Otkupitelja, to je potpuno promijenilo moju perspektivu.
Nikada više nisam jednako gledala na riječ “otkupitelj”.
Snaga Krista kao našeg Otkupitelja
Da bismo razumjele Krista kao našeg Otkupitelja, moramo prvo razumjeti značenje našeg siromaštva u duhu.
Nije važno jeste li odrasle u kršćanskom domu, išle u crkvu tri ili više puta tjedno, pročitale tonu kršćanskih knjiga i pohađale biblijsku školu ili kršćanski fakultet.
Ili ste odrasle na krivoj strani, u domu u kojem je bilo alkoholizma, uzimale ste drogu, puno tulumarile i možda imale nekoliko kaznenih prijava.
Izgubljene ste.
Beznadna ste i bespomoćna grešnica.
Bez obzira znači li to da beznadno pokušavate prestati s lošim navikama pušenja i pijenja ili beznadno pokušavate prestati ogovarati i osuđivati druge.
Jednako smo beznadne bez Krista.
1. Svaki je čovjek gori od siromašnoga
Mislim da većina zapadnih kultura nema pojma što ovo znači.
Svi možemo ukazati na suštinsku priču “od blata do zlata”; netko tko je bio u najvećoj bijedi i teškim je radom i predanošću promijenio svoju sudbinu.
Ali u kršćanstvu nema od blata do zlata, ne bez Isusa Krista.
Ne postoji nitko u cijeloj povijesti tko je uspio promijeniti svoju vječnu sudbinu kroz teški rad i predanost.
A evo i zašto: ne postoji početna točka od koje možemo promijeniti našu vječnu sudbinu. Nema prizemlja.
S obzirom da smo grešnice, naša je početna pozicija dug koji ne možemo nikako otplatiti u našem životnom vijeku. Naš težak napor i predanost ne bi nas doveli do točke da počnemo otplaćivati dug Bogu, a još manje da promijenimo svoju vječnu destinaciju!
Naša jedina nada je u nekome tko će doći i otkupiti nas iz našeg položaja jer ništa drugo nas ne može spasiti.
Kada shvatimo kako smo uistinu potpuno bespomoćne promijeniti svoje ljudske okolnosti, čak za mrvicu, kada dobijemo otkrivenje što riječ otkupljenje uistinu znači, to zauvijek mijenja način na koji živimo svoj kršćanski život.
2. Krist kao naš rođak otkupitelj
U knjizi o Ruti vidimo da je jedan od zahtjeva za rođaka otkupitelja bio taj da on mora biti blizak krvni rođak.
“Onaj koji posvećuje i oni koji su posvećeni potječu iz iste obitelji zato se Isus ne srami zvati ih braćom i sestrama.”
Hebrejima 2:11
U Novom Zavjetu vidimo na nekoliko mjesta kako je Isus naš brat.
Ova istina ne umanjuje njegovu božansku prirodu niti poboljšava našu ljudsku prirodu.
Još uvijek postoji bitna razlika između Isusa (u potpunosti Bog i u potpunosti čovjek) i nas, koji smo pala stvorenja u potrebi za Spasiteljem.
Isus je ispunio ovaj vrlo važan zahtjev za naše otkupljenje.
Zahtjev koji je tražio od Njega da dobrovoljno prolije svoju vlastitu krv, kao jedina osoba koja je potpuno bez grijeha, da bi platio punu cijenu duga koji imamo prema Bogu.
Ovo je bila cijena otkupljenja.
Savršena krv.
3. Tri grčke riječi za otkupljenje
Želim početi s priznanjem da sam ovo naučila preko bloga Foundational, koji vodi Dr. Hackett (koji je ujedno moj tata).
On ima predivan članak na ovu temu pod nazivom Ovo se događa kada kršćanin izgubi svoj identitet u Kristu.
Pavao je prošireno govorio o našem otkupljenju i važnosti našeg otkupljenja.
Postoje tri grčke riječi koje se na hrvatski jezik prevode kao “otkupljenje”.
Lutroo znači biti otkupljen plaćanjem cijene ili otkupnine.
“On je predao samog sebe za nas, kako bi nas oslobodio od svakoga grijeha i učinio nas čistima, da budemo narod koji pripada samo njemu i koji se uvijek trudi činiti dobra djela.”
Tit 2:14
Agorazoo znači da netko ide na tržnicu kupiti roba (najčešće se prevodi kao kupljen ili kupiti)
Pjevali su novu pjesmu: “Dostojan si da uzmeš svitak i otvoriš njegove pečate jer si bio zaklan. Svojom krvlju kupio si Bogu ljude iz svakoga plemena, jezika, rase i naroda.”
Otkrivenje 5:9
Exagorazoo je netko tko ide na tržnicu robova kupiti roba i taj rob se više nikada neće vratiti ponovo u ropstvo.
…kako bi Sin mogao otkupiti one koji su pod Zakonom i učiniti ih svojom djecom.
Galaćanima 4:5
Dr. Hackett snažno ovo razjašnjava u svom članku Naš identitet u Kristu u citatu koji slijedi:
Isus Krist, ispunjen Svetim Duhom i rođen od djevice Marije, došao je na tržnicu robova, planet Zemlju, i u Luciferovo kraljevstvo. On je došao s jednom uzvišenom svrhom; “A svima onima koji su ga prihvatili i koji vjeruju u njegovo ime, daje pravo da postanu Božja djeca.” (Ivan 1:12).
U drugom članku Kako živjeti kao novo stvorenje on hrabro izjavljuje:
Svako nanovorođeno dijete Božje izbavljeno je iz ropstva i uvedeno u život otkupljenog. Krv Isusa Krista platila je otkupninu za tvoju slobodu (grčka riječ “lutroo” Tit 2:14). Otkupnina koju je Isus platio otkupila te od ropstva (grčka riječ “exagorazo” Galaćanima 3:13; 4:5).
Kada te je On kupio na tržnici robova za svoj dom, nije te učinio robom u svome kućanstvu, nego posvojenim sinom ili kćerkom s potpunom privilegijom nasljedstva.
To je naš identitet!
To je ono tko mi jesmo!
Mi smo više od djeteta Božjega, otkupljeno smo dijete Božje sa svim pravima i privilegijama naše nove baštine.
Ne zato što smo to zaradile ili zaslužile. Ne zato što smo prirodno rođene u tu baštinu. Nego zbog žrtve Isusa Krista i izobilne milosti Božje.
Sve dugujemo Kristu i njegovoj žrtvi za nas.
Bez Isusa Krista ne bismo uopće imale nadu u ovom životu. Naša bi budućnost bila vječnost provedena u mukama pakla. Nema načina na koji bismo mogle promijeniti naše uvjete u vječnosti ili našu destinaciju.
Ali je došao Isus, kupio nas na tržnici robova grijehu i tada je odlučio posvojiti nas kao sina i kćer svoga kućanstva.
Tako mnogo više no što zaslužujemo!
Ali to je naš Bog!